2012 i text

Nu ska jag göra ett sånt där jobbigt långt inlägg om året som varit.

Januari:
Året började bra, med härliga långpromenader i snön tillsammans med syster, alex, jenny och nicolina! Jag åkte till vällingbys brukshundsklubb med Jenny och insåg att det var en grymt fin plats med många långa stigar i skogen som är super för långpromenader!
Jinity lades ner, så under en tid var det strul med att hitta en ny domän att rolla på..
Jobbet började göra mig trött psykiskt, och enda anledningen till att jag stannade var hundarna <3

Februari:
Jag, pappa och syster tog en sväng upp till Curre för att hjälpa till och skotta snö ;P Var grymt kallt och vi var inne mkt och spelade kort x)
Jag började träna för att få vovva att slappna av vid bilåkande igen, eftersom hon blivit rädd för vindrutetorkarna(?). Fick även träna på att det inte var farligt i v-by, eftersom hon stressade upp sig hela vägen från tunnelbanan och tills dess att man klev bort från torget..

Mars:
Var typ överfullt med folk på hunddagiset.. men man fick se det positiva med att få gå med få hundar. Blev utgång, monday bar med bästa Ronja och Jenny! och jag fick hjälp av Ronja med att färga håret mitt hälften blått och hälften grönt! :D
Tebbs kom till sthlm och vi åkte till england, manchester, för att gå på en McFly konsert! Lugnt en av dem bästa sakerna under året!!
Sen var jag på kryssning, monday bar kryssning, vilken var en av dem mest händelserika kryssningar jag varit med om. Blev ovän med Ronja och gick halvt vilse i Helinsfors. Sjuk var den ja!
Träffade en tjej med sin boxer för promenadssällskap, men det blev bara en promenad sen blev det aldrig av igen. Var synd.
Blev en tur till hundöarna, och vi njöt av det härliga vädret, samt att se hundarna (Rebelle, Elliot och Pontus) leka av sig med alla andra hundar ;P

April:
Mer besök på hundöarna, och efter det satte jag en gräns med besöket där eftersom Rebelle trodde att alla hundar man ser fick man gå fram till efter det. Så vi la ner träning på att man inte får gå fram till hundar under promenaden utan tillstånd. Jobbet var fortfarande psykiskt jobbigt, men hundarna -ja samt att man behöver pengar för att leva- fick mig att hålla ut. Träffade dessutom Ronja och blev vän med henne igen. Ja vi pratade typ inte på en månad.
Hade hemmafest hos mig (Nadja) vilken blev grymt lyckad! (förutom att brur tappade bort sina nycklar ;O)
Gick till vårdcentralen för att göra ngt åt mina "slemknölar".
Jag och Alex gick på en studentskiva med nya kompisar vi fick då dem praktiserade på hunddagiset ;P Var grymt roligt, även fast jag såg ut som hej-kom-och-hjälp-mig med mitt blåa och gröna hår med blond utväxt xD
Jag och Bella började en utbildning, hundhäsloterapeut.
Jag och Alex gick på Rigoletto som hade byggts om så att balkongen var VIP. Synd, för nu kostar dem biljetterna 250 spänn ;O Så var det fest för Alex, en grymt lyckad sådan!

Maj:
Firade Alex med hans familj och släkt, och grillade på kvällen tillsammans med honom och Jenny :) Var öppet hus på hundstallet som vi besökte. Ville ta med flera av hundarna hem ;O
Banditkryssning med Anneli, vilket var roligt med hundsnack, hög musik (inte riktigt min smak dock men endå ;P) samt sociala med en grupp killar ;P
Gröna lund med SaraX2 och Jenny, grymt! och samma dag började jag även träna lydnad med Rebelle :)
Såg The Woman in Black på bio med samma gäng, och vågade efter det inte sova ensam så åkte hem till Alex ;D hahah. Var så inne på lydnaden så träffade Anneli och fick tips och råd på hur vi skulle träna.
Promenerade med Nicolina och hennes kompis Emma vid Judarnskogen. Mysigt!
Elitloppshelgen ägde som vanligt! Övernattade i vaxholm med båten och spenderade massa pengar på dricka och mat och spel på hästarna ;P
Eurovision song contest hemma hos Alex med massa folk, där vi skrek till så fort Loreen fick en tia eller tolva i poäng ;D GRYMT!

Juni:
Ännu en fest hemma hos mig, med fotbollsmatch i regnet mitt i natten ;D Var så sjukt jävla roligt! Fortsatte träna lydnad med hunden, och vi blev sakta men säkert lite, lite bättre :)
Åkte till Karlstad till Tebbs för att fira att hon tog studenten! Blev en massa fotbollstittande vilket faktiskt var nice ;) Ahh och så råkade jag ha sönder min HTC, så köpte en iphone ;D Hade med mig Rebelle och Putte på utbildningen (hundhälsoterapeut), och Bella hade med sig Charlie vilket var supermysigt :) Alla hundarna skötte sig super!
Passade Bagheera i typ en vecka, vilket var supermysigt! Enda nackdelen var att han var rädd för Aston som Alex passade samtidigt typ 2 dagar. Supermysig var han iaf att ha hemma!
Midsommar firades hos Malin i nynäs med massa folk, och det hela slutade med att 7 pers och 5 hundar sov hos henne ;D Lite trångt var det men det var mys :)
Promenerade med syster, Rebelle och Bagheera i vällingby brukshundsklubb skogen! Är extra härligt med hundar man kan ha lösa!
Åkte och så på när Anneli tävlade lydnad med Enzo.

Juli:
Vi hittade en lös hund som vi lämnade in till polisen. En supersöt staffe :) Träffade honom kanske 2-3 veckor senare med sin matte, vilket var lite underhållande ;D Bra att det slutade lyckligt!
Blev medbjuden av brur när han skulle ut och firas med sina jobbkompisar. Var så sjukt roligt med massa tequila shots och dans och skratt :D
Åkte till Grekland i två veckor, medans hunden fick vara hos Bella en vecka och sedan hos Malin en vecka. Tur man har folk som ställer upp som hundvakt :D Var superskönt i Grekland, även om det var minsta byn ever vi hamnade i xD haha. Fick hjälp av syster att plugga typ varje dag till utbildningen.
Efter Grekland spenderade vi sista tiden av semestern uppe i Norrland. Hunden fick då följa med och det var ungefär då jag insåg att hon inte är en stadshund.. Vi tränade massa med bilen, men hade det också mest bara bra.

Augusti:
Det kändes plötsligt tyngre och tyngre med hundens rädslor, och jag gav mig fan på att försöka hålla ut och försöka träna när jag sen skulle va borta från jobbet..
Fest hos Jenny och Anton där jag, syster och Alex kom först, och åkte hem sist! Så lyckad fest! :D
Var social med Malin, som fick asont i magen så vi tog oss en tur till st:Eriks sjukhus ngr timmar.
Gröna lund med jobbet, femkamp.
Flyttade hem till mamma och pappa igen, och opererade första foten, högern. Bort bort med "slemklumpen". Spenderade alltså resten av Augusti framför tvn.

September:
Började kunna gå lite grann, så bestämde mig för att träna bil med hunden. Var ungefär där ngnstans som jag insåg att det inte gick längre. Att jag inte hade orken eller tålamodet till att få henne bättre. Så ja, där bestämde jag mig för att omplacera henne. Vilket var ett av dem svåraste beslut jag tagit, men också ett beslut som jag inte ångrar.
Spenderade mycket av tiden hemma hos mamma och pappa, och fick skjuts så fort jag skulle göra ngt annat typ. Födelsedagen min var bra med sällskap av syster, brur, Jenny och Tebbs :) Spelade en massa kort och hade det allmänt bra!
Hade innan jag bestämde mig för att omplacera hunden anmält mig samt betalat för en lydnadskurs. Så vi började kursen och såg det istället som ett tillfälle för hunden att få göra ngt, samt ett tillfälle för mig att lära mig lite mer. Stackars Rebelle hade det inte så roligt under hösten. Hon gillade iaf lydnaden, så trots bilresan dit var det värt det!

Oktober:
Festade hemma hos Tonie, där brur spelade upp Gangnam style för oss.
Jag och Ronja bestämde oss för att äta ute för att fira oss i efterskott. Blev O´learys i stan och vi fick med oss en massa folk :D Var supertrevligt. Roligast var dock när vi gick ut efter, för trots att det bara blev jag, brur och Malin, så vart det så jävla lyckat! :D Dansade och sjöng till Gangnam style som spelades två gånger under kvällen xD
Och så var det dags för operation av nästa fot, vänstern. Så spenderade en hel del tid framför tvn igen x)
Det beslutades att Rebelle skulle flytta till Sofia i Alingsås med hennes två hundar. Varav ena är Rebelles syster.
Började följa x-factor som den nörd jag är x)
Sa upp mig från jobbet.
Planerade att åka till TSW med Rose, men det blev inte av på grund av min ekonomi :/
Sa dessutom upp medlemskapet i WWF då jag inte skulle ha ngn fast inkomst..
Började leta runt efter daghundar att ha sen i december.. och fick i och med det två hundar -Shania och Kimbo- att passa några timmar några gånger. Fick även kontakt med Ninja och Aiira som jag bokade in som daghund till december.
Träffade Ronja och My och var social.
Åkte till stan med mamma och köpte en grind som jag planerade att ha då jag planerade att ha flera daghundar (har inte haft ngn användning va den ;D).
Fixade en tidig julklapp till pappa med hjälp av Jenny som fixade hans akvarium. Nya fina fiskar samt växter och stenar och sådär. Blev riktigt bra :)
Lyckades få en ligamentskada i handen så hade bandage om den i typ två-tre veckor? ;O
Middag på båtmacken med familjen och Alex, vilket var nice :)

November:
Tjejkväll hos Jenny!
Var råttvakt åt Roses Kossa medans hon var i TSW, vilket självlart gjorde så att både jag och syster blev sugna på att ha råttor igen.. ;P
Passade Shania och Kimbo ngr gånger till, vilket gick bra.
Började julhandla och när november var slut var jag nästan helt klar med julshoppingen ;)
Headhunterz med Ronja, där jag lyckades tappa min iphone :( Har tur som har en så snäll brur, för fick en ny mobil i för tidig julklapp av han!
Träffade en kvinna med sina tre retrievers, och skulle va dagmatte åt dem sen i december. Dock blev det inte av.
Åkte till stuvsta med syster där vi mötte Rose, och syster köpte sig två egna små råttor :) Doris och Disney!
Var social med Anton och roade oss med att åka till bromma blocks, gick dessutom in i djurbutiken som ligger där och avslutade med lunch i vällingby :)
Fick besök samma dag av Malin och Alex, eftersom dem ville säga hejdå till hunden.
Var på bio och såg sista Twilight filmen, den var riktigt bra!
Åkte med mamma och syster och hunden till Askersund. Där mötte vi upp Sofia med sin man Anders och deras två hundar. Gcik hur bra som helst att prata med dem och skriva alla papper och så, men när dem åkte ifrån oss med Rebelle så storböla både jag och syster. Usch vad jobbigt det var.
Vi tillbringade en natt hos släkten i Askersund och åkte dagen efter hemåt. Utan hund.
Följde med syster till skolan och hälsade på lärare man haft :)
Fest hos Malin och dagen efter sing star hos Alex. Nice nice!
Flyttade tillbaka hem till Nadja.
Promenad hem till mormor tillsammans med Jenny och Anton där vi hämtade min cykel.
Hälsade på hunddagiset, och var med på en promenad.
Började passa Aiira under dagarna, vilket gav mig tillfälle till att lära känna en supermysig hund!

December:
Syster och jag gick till rastgården med Aiira :)
Tog bort skruven i högerfoten, så det handlar bara om att fortsätta bygga upp styrkan i den :P
Gick upp till arbetsförmedlingen, och råkade av en slump hamna på en arbetsintervju.
Var snöstorm, vilken jag spenderade tillsammans med moster. Gick en tur upp till vällingby i stormen och tog oss sedan hem till mamma och pappa där vi sov över xD
Fest hos Tonie där alla som var där dansade tillsammans till Gangnam style!
Färgade mitt hår återigen grönt och blått, och fick denna gången även dreads i huvudet ;D var verkligen annorlunda, nice men samtidigt lite småjobbigt xD
Gick utbildning inför jobbet jag hamnade på arbetsintervju för. Gick bra, och efter själva utbildningen kändes allt bra.
Hundmässan! Kunde dock bara vara där en dag i år, eftersom jag på lördagskvällen åkte på monday bar kryssning! Var sjukt roligt, och grymt underhållande att pappa hamnade på samma kryssning xD Gungade satan gjorde det också ;P
Jobbade igen och kände då att nae.. detta är nog inget för mig.
Följde med brur och tittade på en lägenhet i vårberg ;P långt dit, men lägenheten var nice! Han fick den dessutom :D
Hem till Malin för att fira hennes födelsedag med utgång i Nynäs, och dagen efter spenderade vi i stallet med att åka pulka bakom hennes häst ;D superroligt!
Julafton; blev sjuk under dagen vilket var mindre bra. Men förutom det var dagen riktigt bra! Bästa var kortspelandet med alla under kvällen! :)
Farmor, Pa och Amisa kom ner på besök, och jag promenerade lite med söthunden.
Sista dagen på året tränade jag tillsammans med Ronja och sedan spenderade jag eftermiddagen, kvällen och natten med fint folk hemma hos Alex! Bra avslut på ett väldigt händelserikt år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0