Vinsta hundcenter

Tisdag:
Första dagen på dagiset. Jag började kl 9 och fick gå tsm med en tjej som heter Ella. Fick börja med 4 hundar, en dansk/svensk gårdshund, en border collie, en golden och en basset ;D Andra promenaden fick jag gå med 4 andra hundar, en grandis, en portugis, en spansk vattenhund, samt en annan golden. Båda dem promenaderna var ca 45 minuter, vilket är ganska kort om man jämför med våra långpromenader på andra dagiset. Men var trots detta ganska trött redan efter dem promenaderna :P Blev matning av hundarna och vid 13 var det lunch för oss människor :P Då vart det typ en timmes sittandes, innan man återigen skulle ut.
På eftermiddagarna har dem så att dem flesta av hundarna går ut i deras rastgård. Men vissa hundar vill/kan inte vara i rastgården så då promenerar man med dem. Så Jag och Ella tog varsin grupp, varav jag fick gå med samma golden som första promenaden, en blandras, en annan golden och en pudel :P
Kom in med den gruppen och så var jag med lite i rastgården med sista gänget, som var två unghundar -portugisen jag gick med tidigare, samt en engelsk springer spaniel :P

Onsdag, idag:
Började 10 idag istället för 9, och idag hade dem en praktikant där också så jag och Ella (gick med henne idag också) behövde bara gå en "lång"promenad idag x) Jag fick gå med 4 hundar, nästan samma gäng som jag haft en gång dagen innan. Grandisen, portugisen och den spanska vattenhunden. Sen fick jag även en lagotto.
Kom in och så¨var det matning av hundar, innan det blev lunch för oss. Idag kl 12 istället för vid 13 ;) Ganska lång "vilostund" då vi fyra tjejer som var där pratade en del.
Vid två skulle jag och en tjej som heter Elin promenera med varsin grupp, så då fick jag gå med 5 hundar. Hade redan gått med border collien och dansk/svenska gårdshunden i tisdags, så fick dem två plus en border collie blandning, en whippet och en liten blandrashund. Var en ganska rask och skön promenad, även om jag hann bli irriterad på den lilla blandrasen som drog en del ;P hahah.
Väl inne efter den promenaden så var kl nästan 15, så jag hann med att mata en golden som ska ha mat två gånger om dagen, innan jag rörde mig hemåt x)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0