Some people fight. Some people fall

Börjar bli lite trött på att inte kunna gå. Hey dem första dagarna suger xD är lite värre nu också, för min högerfot håller inte för att hoppa på. Så just nu kör jag stilen att sätta mig på golvet och hasa mig fram mellan rummen xD hunden min tkr det är roligt iaf och vill leka varje gång ;D

Tittade på Mannen som pratar med hundar idag. Det är väldigt intressant, men samtidigt blir jag så avundsjuk på ngt sätt. Jag vill kunna hundar mer än jag kan. Jag vill kunna lösa problem med dem. Men nee, jag klarar inte ens av min egna hund ;o okej.. Lite att ta i kanske, för vi har ju kmt framåt och hon är ju absolut inte ouppfostrad. Det är ju blandningen av hennes osäkerhet och mitt brist på tålamod som förstör allt.
Ibland vill jag bara få det gjort. Hitta hennes nya hem och bli av med henne, eftersom det hela på sätt och vis blir en börda. Och ibland börjar jag fundera på om jag gett upp för snabbt.. Om vi skulle greja det om jag bara håller ut lite till.. Men sen inser jag att det är just det jag inte klarar av. Att hålla ut lite till. Jag har kämpat i lite mer än ett år, och visst har hon blivit bättre på dem flesta områdena.. Men sen har vi ngr områden hon står still på, eller som hon till och med blivit sämre på. Och well, där har vi ett klart bevis på att jag som person inte matchar henne. Såå ja, jag tänker mkt fram och tillbaka, men är samtidigt helt säker på att jag gör rätt.
Sen är det ju synd att min självsäkerhet inom hundar har fått sig en rejäl törn, och jag kan inte låta bli att fundera över om jag i framtiden skulle klara av en hund. Jag vill ha ett liv med hundar, men kanske behöver jag mer erfarenhet och behöver öva upp mer tålamod? Jao jag vet inte.

Haha blev ett längre inlägg än jag hade tänkt mig. Så kan det va x)


Kommentarer
Postat av: Jessica

hahaha ser framför mig hur du hasar fram på golvet i bästa gollum style! förgyller min dag!

2012-10-06 @ 11:02:53
URL: http://jegiro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0