FEST med FOTBOLL och HUNDTRÄNING dagen efter!

Festen igår ägde! :D Började med en dricklek där det går ut på att räkna till 15. På olika siffror finns det regler, som till exempel att man ska klappa ngn på huvudet samtidigt som man säger 5. När man klarat ett helt varv till 15 så dricker alla och så skulle man lägga till ännu en siffra som har en regel, tills alla siffror hade regler ;D ahh och om ngn gör fel så får denne dricka och så börjar man om från 1. Så grymt jävla roligt! :D
Sedan blev det väl lite chill, innan jag, Alex och Malin (nykter med bil ;P) åkte till statoil och köpte en boll, för 150 jävla spänn!!! 0.0.. hahah. Sen blev det fotboll! :D:D:D SÅ SJUKT JÄVLA ROLIGT! På blött gräs, lagom onyktra och utan att ha spelat fotboll på aslänge så blev det som det blev ;D.. så jävla nice! Efter det var alla typ döda, så då började folk röra sig hemåt. Blev inte så sent, tror vi släckte runt 3. Ganska skönt ändå :P
Hunden var btw väldigt duktig också :) Gruffade lite på ngr men gick annars försiktigt runt och skulle kika in alla. Tror detta är hur bra för henne som helst! Att träffa massa folk :) (bilder kanske kmr senare.. om min dator vill fatta att jag satt in kamerans minneskort..)

Vi klev upp sent idag. Vid 12. Då satte jag igång och städade, och sedan blev det till att gå till vällingby och käka pizza! Gick hem och tog ut hunden för att träna lite lydnad. Tycker faktiskt det gick bra! :D självklart behöver vi träna mkt mer, men vi har iaf kmt lite framåt, och det är ju huvudsaken! Kör mkt belöning på linförigheten, eftersom jag vill att hon ska förstå att hon ska gå vid sidan och inte lite framför. Tycker det funkar bättre om jag ger belöning till och från då. Dock måste vi träna mer på att hon ska förstå att hon ska hålla koll på om jag stannar och att hon själv ska stanna då, för än så länge hjälper jag henne alltid när vi ska stanna. Men, men.. man måste ju börja ngnstans :P Sen började det tyvärr regna, och snåla jag hade tagit för lite godis med mig så då gick vi hem. Blir en längre promenad senare, och då ska vi träna mer! :) Har lagt korv och köttbullar på tining ;) (stavas det så? 0.o) hahahha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0