Rebelle <3

Helgen blev kanske inte riktigt som jag tänkt mig. Visst träna vi vovva lite med att koppla henne när det kom folk och det var inga problem, bara fortsätta med samma teknik så kmr det nog inte va ngr problem till slut ;P Det blev dock ingen träning med att gå fram till massa främmande människor. Jag kände mig helt osocial i lördags, så hade faktiskt ingen lust alls att gå fram till massa främmande och fråga om dem har lite tid till att bara ge min hund en köttbulle. Nej istället blev det i helgen ganska mkt träning med inkallningen samt att gå i koppel. Är ju också saker som behöver tränas, och faktiskt så tkr jag hon skött sig oerhört bra med båda! :)

Var lite roligt igårkväll, jag var och spela biljard inne i stan med massa folk, och när jag och Alex åkte därifrån mötte vi upp syster som varit hundvakt i 2-3 timmar (kändes bättre än att lämna vovva själv, även om hon klarar av det :P). Vi promenera från råcksta hem till mig, och vovva sprang lös -som typ alltid. Hon och Alex lekte på ängen -han är typ hennes lekfarbror ;D-, medans jag och syster gick och prata lite. Vi två går förbi ett par, och plötsligt får vovva för sig att kuta järnet fram till paret.. (dem befann sig typ där vi varit senast hon tittat.. xD), för hon såg oerhört snopen ut när hon kom fram till dem, men trots att jag ropa så gick hon runt dem lite som om hon ansåg att "men jag är ju här".. såg iaf precis ut som det, och när hon väl insåg att det inte var vi så kuta hon ju järnet till oss xD Svårt att lokalisera ljud eller? xD hahah, flumhund!

Mkt social med syster. Idag åkte vi till exempel till skogen vid Vällingby brukshundsklubb, älskar den skogen! Riktigt bra att vi måste åka buss också, eftersom vovva kanske då förknippar bussen med att vi ska görangt roligt. Hon får ju alltid springa lös i den skogen, och så tränar vi med klickern när vi är där också med super gotteligott! Idag blev det köttbullar ;) Sedan har jag och syster sett på lost -vi är inne på sista säsongen nu-, samt fettat oss lite ;D maha. Är snart dags för mig att bli duktig med maten och sånt, för jag ska satsa på att iaf gå ner lite x)









Sen måste jag också bara få säga hur duktig min hund var när vi gick vår lilla kvällspromenad! Träna henne lite att gå fint i kopplet, utan godis denna gång och tkr hon redan förbättrat sig! Släppte henne sen och gick den vanliga vägen -vet att det finns harar i området men vi har än så länge klarat oss..-, och så ser jag hur en hare spurtar iväg samt hur vovva spetsar öronen och följer den med blicken. Hann faktiskt inte ens tänka att nu är det kört, utan var helt lugn när jag ropa på henne och insåg att det var inga problem alls! :D Behövde inte ens koppla henne, för även om hon titta lite åt hållet dit den försvunnit så var hon väldigt uppmärksam på mina ord och vände om direkt när jag tala med henne. Duktiga lilla hund! Hon fick godis och lek som beröm, och såg riktigt nöjd ut med det! :D Bra avslut på dagen om jag får säga det sj! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0