en tyngd jag helst velat slippa

Jag har inte ens börjat med träningen att gå ute med min lilla Rebelle än, men trots detta känner jag en oro över att det kmr bli tungt att jobba med. Jag vill ha en hund som vill gå ut, som tkr det är roligt.. inte en hund som inte ens vågar komma och hälsa på en så länge ytterdörren är öppen bakom en..
Jag drar mig från att börja träna det med henne, eftersom jag vet hur besviken jag kmr bli utan några resultat. Kmr hon vara lika rädd för att gå ut om en vecka? om två veckor? om en månad? Visst jag är inställd på att det kmr ta tid, men jag tänker vara ärlig och säga att det känns tungt. Grymt fucking tungt.
Samtidigt känner jag att det är lika bra att ta tag i det direkt, och helt enkelt inte tänka framåt utan kanske bara ta en dag i taget. Jag ska inte gå och längta efter den dag när jag kan åka med henne kommunalt eller ta med henne hem till kompisar för att va social. Jag ska inte längta till dem dagarna, eftersom jag tror att det kan påverka träningen som gäller nu. Därför ska jag försöka att helt enkelt ta en dag i taget, och så får vi se hur det går.

Ska inte ut med henne riktigt än, nej måste vänta tills mamma kmr för ska hjälpa henne bära upp mat från bilen. Men satsar på att gå ut med vovven efter det, så får vi se om ni får en uppdatering om hur det går.
Btw så har jag tänkt ändra min header till bloggen ;D men har inte ps på denna data så måste i så fall hämta ps skivan först och installer skiten :P haha. Är för lat så orkar inte lägga upp ngr bilder nu heller. Sorry ni får helt enkelt klara er utan :)

Kommentarer
Postat av: Britt m flock

Hej!

Synd att du tycker det är jobbigt. Du kan väl gå med på Gemdalesforumet så kan du få lite tips av oss "familjemedlemmar" :-)

2011-06-23 @ 17:16:39
URL: http://www.collikort.se
Postat av: Maj-Britt

Hej

Om man kollar på Rebelles bröder så älskar båda två kamplek mer än något annat. Kanske kan de överbrygga det jobbiga, värt att testa.



Hälsningar från Turbo och Maj-Britt

2011-06-23 @ 19:20:01
Postat av: sandra

svar till Maj-britt:

har inte märkt något kampintresse hos henne än, men kanske kmr det :P

2011-06-23 @ 21:28:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0