Sluta tänka det är svårt ändå, du får ta en dag i taget


Vandraren har ingen stans att gå, när han kommit fram till slutet.
Månen färgar alla skuggor blå, han är ensam kvar där ute.
Långt där borta från en enslig gård, lyser värmen ut i natten.
Väcker hungern i hans frusna kropp, som har levt på luft och vatten.

Det gör ont, men gå ändå, du kan alltid vända om.
Det gör ont, men gå ända, du är här och kom hit som en vandrare.

Klockan ringer för en ensam själ, den har lånat röst av döden.
Vill den illa eller vill den väl, när den räknar våra öden.
Sluta tänka det är svårt ändå, du får ta en dag i taget.
Vandraren har ingen stans att gå, om han går vid sista slaget.

Det gör ont, men gå ändå, du kan alltid vända om.
Det gör ont, men gå ända, du är här och kom hit som en vandrare.

Det gör ont, men gå ändå, du kan alltid vända om.
Det gör ont, men gå ända, du är här och kom hit som en vandrare.
-----------------------------------------------------------------------------------
Det är en låt som jag alltid tyckt om.
Jag lyssnade på depplåtar. Lyssnade och förberedde mig halvt på att deppa sönder. Men faktiskt.. hör och häpna.. jag kom aldrig så långt. Visst jag är inte på mitt bästa humör, är väl inte direkt glad. Men det känns bra att jag inte är depp. Det är tydligt bevisat att jag gjorde rätt, även om det var jobbigt. Men hey livet är inte lätt. Faktiskt så tror jag att enda orsaken till att jag har svårt att släppa det är för att jag trivdes så bra med det. Fast samtidigt visste jag innerst inne att det var för bra för att vara sant. Hahha.
Men hallå.. jag skulle inte skriva om det. Nej jag skulle bara skriva lite kort om att jag kliver framåt och att jag vet att jag så totally överreagerar angående hela alltet. Men om det är något jag är bra på så är det tydligen att överreagera. Hahah, bättre det än att inte vara bra på ngt? heheh. Neee men jag har faktiskt lärt känna mig själv lite bättre. Så jag vet att jag är känsligare än jag trodde. Att jag har lättare för att bli sårad än jag faktiskt trodde. That sucks. Men så är det.
Men skitsamma. Klistra på ett leende och så ska jag se film nu :) Och vet ni vad.. på onsdag åker jag till Karlstad! :D Till lilla Karlstad.. hahah x) och lilla Tebbs :D heheh x) <3

Sist jag var i Karlstad för.. *frågar Tebbs när det var*.. nästan exakt ett år sen ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0