Abandoned places?

Det växer en känsla av tomhet inom mig. Av många olika anledningar. Rollspelandet har alltid räddat mig när jag har haft jobbiga tankar som gnager inom mig. Det har hjälpt mig att sluta tänka och istället leva mig in i rollandet. I mina karaktärers liv. Deras problem, som är så mycket bättre än mina egna.. eftersom deras problem inte är verkliga. Eftersom deras problem finns för att jag skapat dem. Men nu.. ja det känns som om tiden av rollspel går mot sitt slut. Ez tappar aktivitet. Det verkar inte finnas ngn som orkar hålla sidan vid liv. Jag har alltid gjort mitt bästa för att hålla upp sidan. För att vara en så bra admin som möjligt. Och faktiskt så tkr jag att jag lyckats ganska bra. Sidan har varit igång länge -inte alls bara på grund av mig, men kanske mkt på grund av mig. För just nu, just nu när jag själv knappt har tid eller ork med sidan, och när jag dessutom avgått som huvudadmin, så verkar det som om sidan tappat sin glans. Som om sidan tappat allt. Är det bara jag som känner tillräckligt mkt för sidan för att hålla den vid liv? Jag vet inte. Men det är jobbigt att tänka så. För jag vet att jag varken har tid eller ork för att rädda den denna gång. Jag hoppas bara att den efter rensningen lyckas få tillbaka sin glans. Lyckas fånga medlemmarnas intresse, så att den överlever ännu längre. För om Ez försvinner.. så försvinner också en del av mitt hjärta.

Visst jag är medlem på en annan sida nu. En sida som är både spännade och intressant. Men det är så stor skillnad på ngt man själv varit med och skapat, och ngt man inte har skapat. Jag är glad över att slippa vara admin. Att slippa ta hand om saker och istället bara bry mig om mig själv. Ta hand om min egna karaktär och ingen annans. Men jag tvivlar på att jag ngnsin kmr känna lika starkt för denna sida som jag gör för Ez. Om Ez dör är detta min backup. Den sida jag kmr lägga all min rollspelsenergi på. Men frågan är om sidan räcker till? Kmr dess aktivitet öka så att man känner glädje av att rolla emot massa olika personer. För lets face it, det är mkt roligare om så många som möjligt är aktiva. Kanske kmr denna sidas aktivitet öka i samma stund som Ez dör, ja vem vet. Men vad händer om det inte blir så? om Ez dör, och denna sida aldrig riktigt kmr igång? Vad gör jag då med mitt behov av att rolla? Vad gör jag då med mitt behov av att få glömma verkligheten för en stund?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0