Ålborg zoo, dag 8

Jag e såååå lat nu känner jag :D så tyvärr mina kära läsare.. så blir det
ett kort inlägg om dagen. HAHA, jag vet vad ni tänker.. "det har vi läst
förut.." hahaha, och well.. vi lär märka om det blir som vanligt.. eller om
jag för ovanlighetens skull ska grejja ett kort inlägg xD

Morgonen hade äckligt kallt väder. Men sen kom det sol och det blev
sådär härligt väder :D På förmiddagen följdes rutinerna fast idag fick
jag ge hö istället för torrfoder till girafferna. Annars brukar Jonas fixa
med höet medans jag ger torrfodret :P Men iaf.. Under fikapausen idag
var jag såå sjukt trött! Höll på att somna till flera gånger xD så satt jag
långt inne i mina egna tankar.. nära att somna sådär.. så hör jag ett
brak och rycker till.. Seriöst jag fick en hjärtattack! :O...  Jan, en av..
elefantmänniskorna.. xD.. hade lutat sig bak på stolen.. och den hade
brakat xD HAHHA, så jävla roligt! sjukt var det ja!

Det fixades lite hos elefanterna idag.. så rutinerna var lite weirda. hehe.
Men det funkade ändå ;) Efter lunchen hängde jag på Alexandra, spana
in hela hennes avdelning, Sydamerika, klappade en bälta också :D och
sschh.. en hemlis.. Imorrn ska vi vara busiga.. så då ska jag få gå in till
näsbjörnarna :D ahhah :D We've got the Power! :D
Iaf.. Jag och Jonas fixade med ngn miljöberikning till girafferna sen oxå.
Eller okej.. egentligen var det han, jag hängde bara på och titta liksom xD
Dem andra tycker det är roligt att han kallar mig.. "svenska.." eller "min
svenska.." :O hahah ;D.. jag lovar.. han kan inte mitt namn ;D hahah ;P
Jag kallar han iaf för "min kompis" :P och Alexandra kallar han för dåra
för.. "jättefin" hahah xD jag döööör! Roligt! ;D

Sen när vi gick hem så hade vi ju lite roligt också.. eller.. vi har roligt
den största delen av tiden :D det är bra! yes :)
Jag och Malin tog senare en promenad. Och nya regler gäller.. "inget
internet (data) före middagen" detta för att vi (mest jag) har lite svårt
för att slita oss från datorerna.. och därmed inte äter riktigt middag. Så
därför kmr iaf jag försöka följa dessa regler :) Jaa förutom ngn dag då
jag hoppas kunna snacka med Alex igen :) yes!

Och jaaa.. så långt blev det väl inte.. eller? :O okej.. att kalla det kort är
väl att ta i.. men jaja xD hahaha, jag tror fan jag ska sluta skriva att här
kmr ett kort inlägg.. jag misslyckas ju fan alltid xD ahahha ;D
Lite bilder från dagen också :D Malin fotade under lunchen :)


De supersöta surikaterna som njuter av solen :D


Bild 1. Malins favoritren Rudolph ;D
Bild 2. Isbjörn :D
Bild 3. Killingar :D


Dem sjukt fina Afrikanska vildhundarna <3


Så JÄVLA FINA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0