Ålborg zoo, dag 4

Helo allihopa :) Idag har det varit en låååång dag :P Det blir nog inte ett så
långt inlägg nu.. men jaa.. det har ni väl läst förut xD såå jag skippar att
säga det.. eller skriva.. vilket jag ändå gjorde nu... men jaaa... vi får väl se
hur lång det blir ;D


Det var RIKTIGT JVLA SEGT att gå upp imorse. Usch säger jag! Men vi
kom ändå upp och hann i tid till bussen. Kom till parken, trötta som fan..
Började.. kom igång med att ge girafferna mat. Sopade golvet som jag
brukar göra medan Jonas fixade hö till dem. Gick över till elefanterna
men idag var dem klara med första delen av städningen. Dessutom var
en som jag aldrig träffat där, kmr inte ihåg vad han heter men vem bryr
sig egentligen? ;D

Fikapausen var inte så händelserik.. jag satt mest och försökte fatta
vad dem pratade om.. gick inge vidare tyvärr :O ehehhe -.-'
Jag och Jonas spred ut lite godis till elefanterna i deras utomhushägn
och sen släpptes dem ut så att vi kunde börja med städningen. Det blev
till att skotta mycket elefantskit idag. Sen fick jag dessutom använda
högtryckstvätten idag :D Bara för att jag frågade om jag fick för att jag
tycker det är roligt. Jonas såg på mig som om jag var knäpp när jag sa
det ;D HAHHA, troligtvis har han väl rätt också ;P Man får typ kramp i
armarna när man använder högtryckstvätten, men vafan, roligt ändå :)

Efter städningen fixade vi iordning mat till dem, det blev lite konstigt
idag då ena "elefantboxen" var intagen av två arbetare som typ borra
upp ngn.. plåt.. o.0... så vi kunde bara städa två burar och fick ta den
tredje senare på eftermiddagen. Lunch, där jag satt tillsammans med
Alexandra och Malin. Vi skämde nog ut oss lite.. men vad gör det? ;D
Hann med lunchen den här gången i alla fall.. visste ju om från början
att det endast var 20 minuters lunch. Sen efter lunchen när vi gick
tillbaka till elefanterna/girafferna så tog vi en annan väg än vi annars
brukar ta. Var roligt att se lite andra djur :)

Jag fixade med höet själv, duktiga jag! mhm! ;P Senare fixade vi lite
hos girafferna också :) med mat, godis, sopning och lite påfyllning av
foder. Sen lite gömma godis åt elefanterna också :) Med morötter och
ngt annat typ äckligt.. som godis. Det gömdes då under höet.
Elefanterna duschades och då passa man ju på att klappa lite på dem ;)
Sen skottade jag och Jonas elefantskit i utehägnet, och då fick jag köra
den där.. skitvagnen :D Den var ganska lättkörd och det var roligt att
köra den :D dock gick den ju ganska sakta XP hahah :P men, men.. det
var i alla fall roligt. Sen slutade jag iaf.


Vår lilla utflykt med bussarna idag var ju rolig! Alltså fyfan jag dog xD
Vi är så dåliga! Och så Bäst! :D HAHHAHA! Det var så här att vi skulle
leta upp en affär som skulle vara billigare än dem vi redan varit i.. så
åkte vi från djurparken.. klev av i Terminalen. Malin vandrade en håll-
plats medan jag och Alexandra valde att vara lata.. tog buss 17 och
åkte. Ser Malin och vinkar till henne där hon står.. Men bussen åker
förbi hållplatsen där hon är.. o.0 .. Malin går typ bredvid bussen och
vi vinkar.. sen svänger den och Malin typ fortsätter framåt.. vi skrattar
åt Malin då hon går fel väg liksom :O så stannar bussen och vi ser att
det är affären vi åkte förbi för ca.. 10 minuter då vi kom från parken..!
HAHHAHHA! Vi kastar oss typ ut från bussen och möter Malin... går
över vägen och tar buss 17 åt andra hållet.. Åker förbi terminalen
och fortsätter en bit.. sen så bara.. "Vart fan är vi?!.. 0.0.." Vi har inte
den blekaste.. så vi hoppar av.. Går över vägen och tar buss 17..
åt andra hållet igen.. går av vid terminalen sen och tar buss 13.. sen
kom vi iaf till rätt station xD HAHAH, alltså fatta dåliga ;D Sen att vi irra
runt som vilsna små höns innan vi hittade fram till affärerna är en helt
annan sak ;D hahah :P Bästa oss liksom ;)

Och yes... mitt inlägg blev ändå ganska långt ;D som sagt.. suger på
att skriva kort :D


Mina grannar på parken ;D


Han den där.. gubben jag inte träffat innan :P & Maja/Maya (vilket det nu är..)


Mycket Fin Tiger :D


Well.. ute och irrar runt i Ålborg är väl roligt :D speciellt efter en lång dag på
parken och ännu med elefantskitstinkaden/blodstinkande kläder ;D Alexandra
var väl den enda som var någorlunda fräsch? ;P


Här stannade vi till.. bergochdalbana :D blev sugen på att åka jao och tänkte
lite på Gröna Lund..


HAHHA, jaaa.. Gröna lund.. Karolinelund.. HAHHA ;D Säkert bara jag som
tyckte det var roligt.. men aja ;P


Sen storhandla vi typ också ;P Mat för helgen, frukost +.. Vodka! Fest imorrn
då Alexandra fyller år :D

Kommentarer
Postat av: Nadja

haha.. Höns, det skulle jag vilja varit med å se..

Roger tackar för bilderna hihi..

Ta det lugnt imorn med vodkan ;o)

Gratta Alexandra från mig. Kram kram

2009-03-05 @ 19:57:21
Postat av: Rose

Haha allt som du tycker är kul tycker jag är kul <3 hihi

idag fick jag och Sofia hantera kalvar som dött vid födseln. De var fortfarande dränkta i fostervatten m.m. så dom var hala som tvålar och vägde typ ett ton kändes det som :O

2009-03-06 @ 18:23:03
URL: http://lillagris.blogg.se/
Postat av: Rose

Moses e fin men asså hans jävla kärringar e typ crazy !

2009-03-06 @ 18:59:01
URL: http://lillagris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0