Ålborg zoo, dag 3

Men tjeeena allihopa :D Idag var det såååå sjukt segt att kliva upp.. för
gissa vad.. trots att vi ABSOLUT senast skulle lägga oss 9.. kom vi inte
i säng förrän kanske.. 20 i tio -.-' Bra gjort!... eheheh

Iaf.. vi kom iaf upp för att hinna med bussen. Bra av oss :) Kom dit och
satt i stora personalrummet som vanligt.. Var iaf beredd idag när alla
reste sig upp och typ försvann mot utgången. Fick sällskap av Malin +
massa andra djurvårdare.

INSTICKARE --> "What do you need? What do you say? - Milky Way!"
HAHHA, yes jag äter Milky way här :D onyttig yes!

Iaf.. vi gick till girafferna, gav dem mat och jag sopade golvet medan
Jonas fyllde på deras hönät. Vi hjälpte till att städa lite smått efter
elefanterna innan vi hade paus. Under pausen hände inte så mkt..
jag satt mest tyst, var skittrött -.-' hehe, får skylla mig själv yes ;D
Efter pausen spred vi ut lite godis till elefanterna i uteinhägnaden,
plus fyllde på deras stora.. lekboll ;P Sen var det städning som gällde.
Idag fick jag inte heller använda högtryckstvätten :/ Jag ska fan typ
attackera Jonas imorrn och säga att jag vill :D Men, men.. iaf.. sen så
skulle vi fixa iordning maten till elefanterna.. men det blev uppskjutet
för vi skyndade till girafferna då en höll på att föda! :O :D Såå ja, det
var avstängt så att bara djurvårdare kunde vara där då. Det var ju bra.
Fast det var ändå ganska mkt folk :O Men jaja.. det var helt jävla
underbart att se den lilla födas :) Min hand skakade till och med när
jag filmade xD Malin var där iaf så jag kunde vara med henne :) Men
Alexandra kom aldrig så det var ju synd att hon missa det :/

Malin plus de flesta djurvårdare försvann sen, fast jag var kvar med
Jonas och de andra elefantskötarna. Jag fick se när den lilla, som är
en tjej, försökte resa sig upp. Fyfan vad söt! :D Iaf kom hon upp till
slut och diade :) Så söt! Aaaw, helt underbart ja!
Sen gick vi därifrån för att fortsätta med elefanterna.. klockan var då
typ.. 1.. vilket betydde att lunchen hade slutat för ca 30 minuter sen...
Ingen lunch o.0.... Och jag var skithungrig -.-' Men klagade inte utan
hjälpte Jonas med att fixa hö till elefanterna, sen fick jag fylla på med
godis som berikning till dem. Detta gjorde jag dåra själv.. och då
deras godis var morötter och jag var sjukt hungrig... så snodde jag
ngr morötter xD Mums!
Sen gick jag till girafferna då han var där.. städade lite och gick sen
tillbaka till elefanterna som då var insläppta. Vi skottade elefantskit
från utomhusinhägnaden och det var jobbigt! -.-' Men jag klaga inte.
Blåste som fan dessutom :O men jag var duktig och klaga inte :D
Fastän det annars är en av mina specialiteter ;D ehehhe.

Slutade sen och då gick jag ensam tillbaka till stora personal-
rummet. Var alldeles tomt där och det var ganska skönt. Väntade på
Alexandra och Malin samtidigt som jag åt min lunch ;D kl var 3 och
om man inte räknar med de 3 morötterna jag åt så hade jag inte
ätit ngt sedan kl halv 7 på morgonen... :) Hehehe :O men, men.. det
var roligt med födseln och jag var glad över att få se det så jag klaga
inte. Alexandra och Malin kom sen iaf.. och då satt vi där ett tag innan
vi gick ner till shoppen precis vid ingången.. tittade runt lite och båda
dem köpte lite småsaker. Men jag köpte inget. Ska göra det sen
men har inte riktigt bestämt mig för vad än :P

Vi åkte tillbaka till vandrarhemmet.. och sen dess har vi suttit här i
sällskapsrummet, med varsin data ;D Nördar på oss! HAHHA.. yes.
Och nyss åt vi godis och snart ska vi äta mat.. Jo men bra där! ;D












Jaaa.. Mamma + dotter


Superfina isbjörnen :D


En del av Stora Personalrummet

Kommentarer
Postat av: Nadja

Mycket lagar inte =P

Du är så dutig så.. Gud va söt liten giraffunge ;o)

Kram kram

2009-03-04 @ 19:25:47
Postat av: Nadja

Här kommer en hälsning från Roger. Han undrar om du kan ta lite bilder på surikater? Han som gillar dom sååååå.. Kram igen

2009-03-04 @ 19:29:42
Postat av: Nadja

Här kommer en hälsning från Roger. Han undrar om du kan ta lite bilder på surikater? Han som gillar dom sååååå.. Kram igen

2009-03-04 @ 19:30:28
Postat av: Nadja

Här kommer en hälsning från Roger. Han undrar om du kan ta lite bilder på surikater? Han som gillar dom sååååå.. Kram igen

2009-03-04 @ 19:30:31
Postat av: Nadja

Här kommer en hälsning från Roger. Han undrar om du kan ta lite bilder på surikater? Han som gillar dom sååååå.. Kram igen

2009-03-04 @ 19:30:34
Postat av: Nadja

ooopppsss tror datorn min fick sig ett litet cp ryck..hehe, du får plocka bort

2009-03-04 @ 19:31:46
Postat av: Nadja

Ja igen då =P

Tog några bilder av dig, hoppas ok?

<3 Kram kram

2009-03-05 @ 09:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0