Ålborg zoo, dag 2

Sååå andra dagen på praktiken dåra :) Vi gick upp tio i 6, det suger
riktigt hårt att gå upp då klockan står på 5 och ngt.. -.-' ehehhe.
Btw så såg vi på Sex and the City igår.. till kl 10.. så yes vi var extra
trötta imorse :O Inga såna sena kvällar inte xD HAHHA, neee det
blir till att lägga sig absolut senast 9.

Iaf.. jag glömde typ berätta om våra fina sällskapsdjur i vårt rum..
Eller skrev jag om det? :O äsch.. iaf.. vi hade myror där.. så vi klaga
och fick byta :) Så nu är det bättre!

Dagen började med att vi satt där i stora personalrummet och
väntade på att klockan skulle bli halv 8. Vilket den blev, och då
reste sig alla djurvårdare upp sådär direkt precis som igår.. ser
lite roligt ut faktiskt ;D Iaf.. försökte hänga med han Jonas som
jag var med igår.. men han försvann o.0... så jag tog en promenad
ensam till elefanthuset. Där var han iaf :) Vi började med att gå till
girafferna där vi gav dem mat och sopade lite. Sen hade vi typ
paus hur länge som helst.. typ.. 40 minuter o.0 Då mobbade dem
mig lite för att jag inte fattar vad dem säger xD Sen skrev vi en
dansk-svensk ordlista, och det var riktigt jävla roligt! :D Garva som
fan och det kändes bra. Jag garva åt deras ord och dem garva åt
mina ord xD HAHah, roligt! :)

Sen gick jag och Jonas och skotta elefantskit från utomhusin-
hägnaden, och se la vi ut lite godis där också. När dem släpptes
ut så fick jag följa med Paw ut och så klappa jag dem massa :D
Och han tog kort ;) Fan jag är kär i elefanter nu! :O <3
Vi städade ur inomhusinhägnaden, idag fick jag inte använda
högtryckstvätten då Jonas och Jan gjorde det. Synd eftersom jag
tkt det var roligt. Men det kmr fler dagar ;P Iaf.. det tog sjukt lång
tid idag vilket var lite jobbigt. Men, men.. efter det fixade vi hö till
deras nät och sen fixade vi lite miljöberikning till dem också :)
Efter det var det lunchdags. Vi gick tillbaka till stora personal-
rummet där det var fullt. Det fanns iaf lediga platser där Malin
och Alexandra satt så jag kunde sitta med dem :) Skönt!
Vi snackade lite, Malin den lyckoosten hade fått gått in till lejon-
ungarna och klappat dem :O Nej jag är inte alls avis -.-' haha ;D

Vi hann knappt börja med maten innan alla djurvårdare reste
sig upp och försvann.. well det visade sig att dem endast har
20 minuters lunchrast.. o.0 Iaf.. så än en gång gick jag ensam
till elefanthuset ;D mysig liten promenad med fina djur att titta
på :) Dock sjukt små inhägnader! :( Mindre bra jao!
Iaf.. jag hjälpte Jonas att skotta elefantskit igen.. och sen gick
vi till girafferna för att fylla på deras hönät och även sprida ut
lite ny halm. Vi fyllde på med ny mat och sedan när dem kmt
in så krattade vi i deras utomhusinhägnad. Dessutom, mitt-
emellan matningen och krattningen där.. så gick vi till elefant-
huset där Jan höll på att duscha elefanterna, så jag fick först
se på och sedan prova :D Elefanter liksom<3 :D HAHhA, såå
söta :) Men iaf.. sen efter krattningen dåra.. så typ sluta jag :)

Sprang på Malin och Alexandra med handledare på vägen
tillbaka så fick sällskap :) Rolig dag :D Kändes bättre idag
med alla då man trots språksvårigheterna pratar lite mer nu.
Jag har btw världens träningsvärk frn igår :O mina axlar och
skulderblad är döda.. :D och vi ska fan inte tala om fötterna/
benen mina -.-' HAHAH ;D men det är roligt :) Det enda jag
tkr är jobbigt är början, för då känner man sig uttittad.. och
lunchen för det är så sjukt mycket folk då -.-' Men annars tkr
jag det är riktigt bra här :D Eller okej.. vandrarhemmet hade
kunnat varit bättre, men räknar man bort köket så är det helt
okej! :) Men nu.. ska jag lägga upp lite bilder här.. sen på
bdb.. sen ska vi typ göra mat :D See ya! or something like
that ;D maha :P

Girafferna :D


Jag och Bibi :D <3


Tanja och jag :D <3


Alexandra & Malin som gungar :D


Det får räcka med bilder för idag... i helgen kmr troligtvis ett inlägg med
bara massa bilder komma :D

Kommentarer
Postat av: ELLI

HEJ HEJ HEJ. jag vet att jag är sämst på att svara :) Men jag har inga pengar på min mobil som du liksom förstod :) ih, jag ska va inne mer på msn :) men imorgon åker jag hem till Sthlm så :)

Hoppas du har det bra :) <3

2009-03-04 @ 11:05:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0