Ålborg zoo, dag 1

Well well, fan första dagen var skoj! För er som inte orkar läsa långt
varnar jag redan nu att detta kmr bli långt :P Vilket i för sig märks sen
när man ser det.. men jaja xD HAHAH.. okej.. nu kör vi :D

Vi gick upp kl 6.. äckligt irriterande tidigt :D heheh, gjorde oss iordning
för att kunna ta bussen som gick 6.42.. HAHA, vi fick stressa som fan,
åt frukosten i väntan på bussen i regnet -.- ehhehe, bra gjort ;D
Tog buss till terminalen... fick hjälp från chauffören för att hitta nästa
buss. Åkte med den, kom till parken i tid :D

Kom in.. satt i personalrummet typ.. 10 över 7.. vi skulle börja 7.30.. så
yes vi fick vänta lite. Satt där i personalrummet och började bli nervös
som fan jaa.... :O Kom in hur många djurvårdare som helst.. alla satte
sig ner och typ.. snackade med varandra. Jag började bli ännu mer
nervös för seriöst.. jag fattade typ nada... :O
Vid 7.30 reste sig alla djurvårdare upp och typ.. försvann o.o Vi bara..
Okej.... :O... Men sen blev vi tilldelade varsin person att följa med.

Jag fick åka bil med Paw (hahha, bara jag som tkr namnet e roligt :D?)
till elefanterna. Han snacka lite med mig, typ undra vari iSverige jag
bor, hur länge vi ska vara här och typ.. vart vi bor nu under tiden då vi
är här.. Jag kan ju säga att jag fattade typ nada xD Han var tvungen att
ta om samma sak flera gånger och försöka förtydliga flera gånger xD
Stackarn. Sen tröttnade han väl eller ngt.. xD så jag fick istället vara
med en annan som heter Jonas..? Ibland är det svårt att höra vad de
heter jao ;P Iaf.. så jag hjälpte han med att städa hos girafferna. Sopa
och spruta vatten över hela golvet där besökarna kan gå. Hade lite
svårt att fatta vad han sa också.. men det gick helt okej endå. Vi fyllde
på med hö till dem också :)
Vi gick för att ge elefanterna lite jordnötter, jag klappa dem :D söta!
Sen typ tog vi en fika i typ... 30 minuter eller ngt.

Sen efter fikat gick för att sprida ut jordnötter och annat i elefanternas
utehägn för att sedan släppa ut dem. Elefanter är söta :D bara så ni
vet liksom ;) Sen så var det städning av elefanthägnen som gällde..
ja inomhus dåra. Vi började med att tömma allt hö och skit.. jag kan
säga att det är tungt som fan att skotta elefantbajs!... xD HAHHA, jag
kmr dö av träningsvärk imorrn! Eller.. jag dör redan av den ;D
Men iaf... sen så sprutade vi vatten över allt.. sköljde rent det liksom.
Efter det använde vi högtryckstvättar för att få bort skiten, jag fick låna
ett par såna där.. "stora-skydda-öronen" saker :D och jaaa, jag kmr
fan inte på vad det heter -.-' Kanske.. öronkåpor? Eller..? aja :D
Skulle ha fått låna stövlar.. men det minsta paret var typ.... 4 storlekar
för stora.. o.0 HAHA! Men så jag körde med mina skor.. Blev blöt på
byxorna, men skorna är så jävla bra så fötterna höll sig torra iaf :D
Tack för skorna lilla mamma och pappa :D De köpte dem åt mig
när jag praktisera på Järvzoo :)
Men jaaa.. ehh.. iaf! Det var roligt att köra med högtryckstvätten :D
Fast när jag först tryckte på den så typ flög jag bakåt en meter eller
ngt för att trycket var så högt :D HAHAH, fan roligt :)

Efter det så drog vi (i brist på bättre ord) ner vattnet i avloppet för att
sedan ha ner hönäten så vi kunde gå upp på loftet och fylla dem.
Kastade då ner hö i dem och sen gick man ner, "knöt" ihop nätet
och tryckte på en knapp som gjorde att nätet hissades upp. Mkt
proffsigt! Efter det la vi ut mat i inomhusinhägnaden åt elefanterna.
Jag fick veta att alla djurvårdare skulle på ngt möte efter lunch, så
då skulle vi få sluta tidigare. Skönt att få börja med en halvdag så
man kmr in lite mer i det, eller vad man ska säga :P
Jaa, sen så tog vi oss en tur till girafferna igen, släppte ut dem,
fyllde på med hö igen, fyllde deras krubor med mat och rensade
bort gamla grenar för att sedan hämta nya. Sopade lite till och sen
var vi klara. Gick tillbaka till entrén och stora personalrummet, gick
genom parken dåra. Såg flera stora kattdjur.. Alltså fyfan vad små
inhägnader! :'( Men så sjukt fina djur! Isbjörnarna såg jag :D <3
Och Afrikanska vildhundar :) Så fina! <3
Kom iaf tillbaka till stora personalrummet och då var kl typ.. kvart
i 1. Jag hade fan inte ätit ngt sen strax över kl 6.. så jaaa jag var
hungrig xD Iaf.. det var sjukt mkt folk i personalrummet.. 0.0 Hjälp
liksom.. HAHHAH ;D såg först inte Alexandra och Malin men sen
hitta jag dem :D Goodie :)


Vi åkte därifrån, tog en tur förbi Netto för att handla mat.. och leta
konservöppnare ;P Men det fanns ingen jävla konservöppnare -.-'
Men sen gick vi in i en annan affär då vi var på väg till bussen.. and
guess what... Det fanns en konservöppnare :D Yes :D hahaha så
nu har vi en konservöppnare :D Good good!
And btw, om jag har glömt att säga det.. vilket jag troligtvis har.. så
har vi inte internet på rummet utan måste sitta i sällskapsrummet.
HAHHAH, fult, men fan jag klagar inte :) Det är internet och det är
gratis! :D Me love! <3
Men nu.. ska vi typ gå till vårt skabbiga kök för att äta :D
(bilder kmr senare ngn gång ;D)

Kommentarer
Postat av: Rose

Haha akta huvudet (head in elephant as) ;) e dt asiatiska elefanter? pratar dom inte engelska lr har dom gröt i munnen när dom pratar dt oxå? Vill oxå hålla på me elefanter och giraffer m.m.



Puss vi ses när vi kommer hem!! Vilket datum kommer du hem btw 8|

2009-03-02 @ 22:52:10
URL: http://lillagris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0