Nytt år

Jaa så då ska man från och med nu komma ihåg att skriva 2009
istället för 2008 :P Men man brukar vänja sig snabbt :P
Gårdagen var rolig! Gick upp halv 7, kom till Coop vid Bromma ca
klockan 8. Jobbade hela dagen. Vi kom inte hem förrän typ kl 9 på
kvällen.
Först var det ju tänkt så att jag skulle till Alex och träffa underbart
folk :) Men det blev inte så. Jag var helt slut i benen, kroppen och
framför allt i huvudet. Hade dessutom ont i huvudet, mensvärk
och trodde inte jag skulle orka vara särskilt social :O
Så var hemma med familjen och lite släktingar :) Roligt var det ja!
Lyckad kväll :D

Såå, jag tackar Jompa och Roger som fan för att dem hjälpt mig
med min lilla data. Den strulade som fan där under en längre tid.
Men nu fan är den frisk! :D Och det tackar jag så hemskt mycket
för!
Även om dem inte läser det här ;P
Vad skulle jag gjort utan dem? Köpt en ny dator kanske :O och det
skulle blivit dyrt -.- Plus att jag älskar min data :D Jaaa förutom de
stunder då den bråkar med mig ;D


En kort sammandattning vad som hände 2008.
Året började dåligt. Jag var nedstämd och försökte låtsas om som
att allt var bra. Som om jag inte brydde mig längre. Men det gjorde
jag. Jag var ovän med min bästa kompis. Och hade inte snackat
med han sen i slutet av november. Jobbig tid där i början, men det
löste sig, och det fortsatta året blev bra.
Jag fick/köpte bebbarna<3
Praktik i Järvsö med Alex, vi hade jävligt roligt även om vi i slutet av
5 veckors perioden längtade hem och bort från parken ;P
Jag och farmor letade hund, hittade, bokade och sen åkte jag, hon
och syster ner till Blekinge för att hämta vovven. Hamna först i
Skåne och jag kan säga att bilturen var sjukt rolig ;D
Var i fjällen med faster, kusin och hennes pappa plus syster. Vi
körde skoter och hade det bra! :D
Jag och Kamilla köpte en kissemiss till Alex i födelsedagspresent.
Jag träffade nytt folk under året, även om jag inte umgås så mycket
med någon av dem jag träffade. Var på Gröna Lund, var på World
dog show med Sandra
vilket var helt underbart. Var såklart uppe
hos farmor i Norrland under sommarlovet. Var på Åsele marknad
där jag spenderade hela 8 kronor tror jag det var ;D
Jag och Alex körde moppe runt på flygfältet och på småvägar där
omkring som vi inte ens visste om vi fick köra på :P
Nadja fyllde 30 i år, så det blev kryssning för att fira henne :) Roligt
var det och helt klart ett av årets roligaste minnen!
Festen hos Anneli för klassen var helt klart även det ett av årets
roligaste minnen! Kaos var det men jaa fan det var roligt! Även om
Anneli inte var så glad över oss dagen efter... :P
Kolmården med Sara och pappa, regnig dag men fan vi hade det
mysigt. Såg delfinshowen två gånger och åkte linbana :)
Började skolan.. sista året jao :O hade väldigt mycket blandade
känslor över det, och har väl det fortfarande. Även om det just nu
känns mer skönt än jobbigt att det snart är slut med skolan :P
Jag fyllde 18 år! Födelsedagen min ägde rum på en tisdag, och
var väl inte direkt så händelserik. Men fan fredagen däremot var
riktigt rolig! Sen färgade jag även håret för första gången, från att
vara blond till att vara brunett :)
Hela familjen tog en dag under en helg för att rensa vår vind. Jag
kan säga att det var jobbigt, men samtidigt var det roligt. Eftersom
hela familjen hjälptes åt.
Jag och Rose åkte på praktik till Umnäs, The Silent Way<3 Helt
klart en av dem underbaraste platser jag varit på! De 3 veckorna
där uppe var underbara och jag älskade det!
Rose fyllde 18 och hennes fest var riktigt jävla rolig! Sen senare
kom fler fester, maskeraden och Roses hemmafest. Roligt var
det och jaa under den här tiden blev jag även kär.
Vi började kursen basmaskin och körning under terminen och
körde fyrhjuling en halvdag. Roligt som fan och nu har man alltså
ett förarbevis för terrängskoter :D
Jag och Sandra var såklart på Hundmässan!<3 Malin var med
ena dagen också :D Underbara dagar och jaa vi hade som alltid
roligt! :D
Jag gick på bio med Erika och Jessica, såg Twilight som jag är
helt förälskad i! Popcornkriget på hötorget var dessutom minnes-
värt! :D Köpte senare böckerna "Om jag kunde drömma" och
"När jag hör din röst", vilket måste vara några av dem bästa
böckerna jag läst! Och jag gillar att läsa så har läst en del böcker.
Jullov, kusin, faster, farmor och vovven kom ner!<3 Julen firades
här hemma i vår lägenhet, mysigt och trevligt. Julklapparna var
bra och jag fick många saker jag hade önskat mig :) Hade flera
mysiga dagar mellan jul och nyår.. och jobbade med att sälja
fyrverkerier dem två sista dagarna av 2008. Såå nu säger vi ett
sista hejdå till 2008, och välkomnar 2009 som jag hoppas ska
föra med sig roliga och minnesvärda stunder!

Lite bilder från året.





Kommentarer
Postat av: jessan

SEXIGA BILDER

2009-01-01 @ 18:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0