Ålborg zoo, dag 23

Innan jag skriver om dagen tänkte jag bara berätta lite om gårkvällen..
Fyfan, alltså vi hade skitsvårt att somna allihopa. Så berättade Malin en
liten godnattsaga sen :) Det handla om en kille vid namn Olle som typ
skulle gå och lägga sig eller ngt..


Utdrag ur konversationen.. ja på ett ungefär.

Jag: Hur gammal är han?
Alexandra: Ja precis, hur gammal?
Malin: .... I'M TELLING THE STORY!"


HAHAHHAH, alltså jag doooooog! Så jävla klockren! OMG vad roligt
det var :D Fan Malin är så jävla skön ja :D

Kolla in detta klippet! 3.19, "I'm telling the story!" Exakt så lät Malin xD


Sen om dagen jao :)
Imorse fick vi stressa som fan :) Vi hade typ.. 15 minuter på oss :O
HAHA, shit, fyfan vad snabba vi var ;D Vi gick upp samma tid som igår,
trots att vi tog en tidigare buss och började 7 istället för 7.30 :P Fyfan
vad duktiga vi var endå ;P yes!
Vi sprang som idioter till den andra bussen, sprang in i varandra och
hade oss.. hahah ;D yeah, pigga som fan yes ;D eheheh..
Imorse var jag riktigt seg.. hade ingen nyckel heller och det kändes fan
nästan som att komma till en ny avdelning :O jobbigt. Men iaf.. så idag
var det jag, Alice och Sara där. Jag började iaf som vanligt med att
sopa och tvätta glasrutorna. Sen gjorde jag iordning mat till fåglarna och
leguanen, sen även till bältdjuren.
Hade tänkt göra mat till myrsloken sen, men Alice fixade det medan jag
gick över till dem andra fåglarna. Dem skrek och hade sig och jag ville
bara slå dem.. :O hahah, joo men jag är en djurvän.. :D hahah ;D men
okej.. det ekade i mitt huvud jue :( eheh..
Men jaa.. blev klar där och då kom söta Alexandra och hämtade mig :)
Alla andra hade typ glömt mig :( buhu, men jaja, så vi gick till stora
personalrummet där vi åt frukost :) mums det var gott!

Efter frukosten gick man tillbaka, då städade jag hos tapirerna. Var
ganska jobbigt ja. Men funkade ändå. Efter det gick jag med mat till den
supersnygga tukanen :D tog lite bilder på han yes :)
Efter det var det lunch. Vi blev bjudna på lunch idag :D Gratis mat! :D
HAHA, helt okej mat ändå. Potatisgratäng :D mums! Med kasler.. mindre
mums ;D hehehe :P Vi hade som vanligt mysigt under lunchen och sen
gjorde vi sällskap därifrån. Fällde varandra och hade oss xD HAHHA,
alltså jag älskar oss! :D <3

Well när jag kom tillbaka från lunchen så var det typ tomt där.. haha,
alltså jag hade absolut ingen aning om vad jag skulle göra :O förutom
att ge näsbjörnarna mat kl 13. Om typ.. 15 minuter.. Så jag tänkte att
jag väntar lite.. Så kom en annan djurvårdare in.. Olle.. han var lite
weird.. och jag hörde knappt vad han sa :O.. så vi väntade på Alice..
fast då klockan blev 13 så gick vi till näsbjörnarna, gav dem mat. När
vi gick därifrån träffa vi Alice, tack gode gud tänkte jag typ xD haha!
Så Olle försvann lika fort som han dykt upp xD ahhaha, jaa och jag
och Alice gick för att kratta inne hos marorna. Vilket vi gjorde ett tag.
Snackade lite också. Trevligt :D

När vi var klara där så hade vi inte direkt så mkt kvar.. Jag sopade
golvet och skura det sen, medan hon släppte in tapirerna. Sen så
var det typ slut för dagen. Ja eller jag hängde med henne bort till
flamingosarna. Första gången jag såg den inhägnaden liksom xD
hahah, jaaa, Alice tog iaf in dem och sen skiljdes vi åt med en kram.
Hon kmr inte imorrn då hon är ledig, och well jag kmr inte på fredag
då jag ska flyyyyyyga hem ;D SKÖNT :D Men fyfan.. jag kmr sakna
så mkt härifrån.. Bland annat praktiken, alla roliga danskar.. Men
mest.. ALEXANDRA OCH MALIN! <3 Seriöst.. vi har så jävla roligt..
skrattar typ hela tiden ;D I varenda konversation vi har så skrattar
vi typ :) så jävla härligt! Vi är sjukt underbara.. på bussresan "hem"
idag så garva vi som fan! Åt Alexandras "doktormugg imitation",
åt Malin skratt och åt allt och ingenting annat :D Sååå jävla skönt
att bara skratta och skratta! HAHAH, jaa fast till slut fick man ju ont
i magen dock ;D hahaha.

Lite bilder också :)

Bild 1. Marungar :D
Bild 2. Kapyvaror
Bild 3. Flamingos

Kommentarer
Postat av: Nadja

Låter bra det. Hoppas solen är frame så kan vi ta en glass/kaffe i SOLEN =D

Kram <3

2009-04-01 @ 20:05:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0