Dag 9, Tisdag

Dagen började som vanligt med att plocka bajs, släppa ut hundarna,
sela hundarna och sen åka på morgonturen.
Kom tillbaka från morgonturen, selade av vovvarna och gosade lite
med dem innan vi släppte in dem i sina gårdar igen. Gav dem mat
och vatten och sen var det lunch.

Efter lunchen gick vi ut, krattade klart i Zarrocs hundgård och sen
krattade vi i två andra hundgårdar. Masserade Phil gjorde vi oxå, och
rengjorde Harleys ögon. Plockade lite bajs i "gården" runt huset och
sen gick vi in för att fika. Efter fikan fållade vi massa filtar och jag
hjälpte Catte med att bära in någon balja med kött i.

Sen gick vi ut för att döpa valparna :D Temat på namen fick bli
Amerikanska delstater så nu har alla namn utom en. Och dem heter
Texas, Ohio, Colorado, Diego, Tennessee, Nova och Hawaii :D Bara
en som  inte är döpt för dem funderar på om hon ska heta Florida
eller Arizona :P Så hon får vänta med ett namn tills imorrn :P
Jao och dem fick halsband oxå :) Colorado (Tidigare kallad Collin)
fick ett blått halsband med röd rand på :) Och Texas (lillkillen som är
min andra favorit) fick ett blått med två reflexränder :)
Och Roses lilla älskling fick ett rött halsband, med två reflexränder
och han heter nu Diego :)
Dem fick ett varsitt ben att gnaga på och jag och Rose tog in hästarna
till den stora hagen, hämtade en stålkratta till Kenneth och John som
håller på med att göra nya hundgårdar.
Sen slut för dagen :P


Ute på morgonturen :)


Vovvarna får mat, Melon, Snö och Itzak på bilden :)


Nova (tror jag) och Diego :)


Colorado och Hawaii (tror jag) :P


Greta


Phil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0