Dag 3

Dagen börjades med att plocka bajs i alla hundgårdar medan Catte och
Kenneth selade dem hundar som skulle ut idag. Idag skulle nämligen inte
alla ut och det var bara Kenneth som skulle ut på slädturen.
När vi hade plockat klart allt bajs och Kenneth hade gett sig iväg med 22
hundar så gjorde vi lite smågrejs. Städade tillsammans med Catte undan
lite från hyllorna, letade efter filtar som vi senare skakade av och som ska
tvättas. Ja tog även upp lite täcken ur en påse då dem skulle tvättas.
Kenneth kom tillbaka med hundarna och då selade vi av dem, släppte in
dem i sina gårdar och gav dem mat och vatten.
Kenneth hade lite bråttom iväg då han skulle på ngt möte.. så nu kmr han
va borta i 2 dagar. Vi plockade lite mer bajs och sen släppte vi ut valparna
i stora gården. Kramade och pussade lite på dem innan vi gick in och fika
tillsammans med Catte. Efter det gick vi ut och krattade ihop lite löv och
gammalt hö i hundgårdarna. Fast vi hann bara med en hundgård innan det
var dags för lunch. Åt lunch och sen gjorde vi rent Benitos (deras vorsteh)
öron. Sen gick vi - Jag, Rose och Catte - till stallet. Sadlade och tränsade
hästarna för att sen rida :D Red på volten först, men sen red vi ut :D och
FAN vad mysigt det var! Han jag red på var underbar!<3 Vinur heter han och
jag både, tölta, trava och galopperade :D HELT UNDERBART!! <3
Efter vi hade ridit så tog vi ut valparna, hade deras mamma Alou i koppel
och sprang runt med dem på ängen :P Fan vad söta och busiga dem är! ;D
Kom tillbaka med dem och tog då två ("Min" och "Roses") i koppel. Lekte
lite med dem på tomten innan vi tog in dem i vår stuga. HHEHHE, hände
bara två små olyckor.. -.- ehehh :P Men, men :)
Tog ut dem och jao.. det var tredje dagen :P Eller.. vi ska om ca 25 min gå
och släppa ut hästarna som står inne. Men sen är det slut :P
Och jao vi är helt slut. Rose ligger och sover och jag försöker bäst jag kan
att hålla mig vaken ;D
Mhm, Fan vad roligt det är här! :D <3

Albin, Vinur och Gandur :)


Rose tillsammans med deras Vorsteh Benito och deras jämthund Zarroc :)


Ngr av dem söta valparna :D


Rose med "sin" valp :D


Pumba och Smart :)


Jag och "min" valp Collin som jag kallar han :D


Rose som tröstar sig över sitt hårda arbete med att gosa med Balto ;)

Kommentarer
Postat av: Nadja

=) mysigt ni verkar ha det.. Har plockat bort din blogg på mors dator å pratat med syster din.Kram kram

2008-10-08 @ 19:10:34
Postat av: Sandra :)

Jao det är jätte mysigt :D

Jao okej, tack :) <3

2008-10-08 @ 20:50:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0