Dag 17, Onsdag

Jag e sjukt trött, orkar ingenting just nu. Ska försöka skriva ett inlägg om
dagen och sen ska jag väl typ duscha, lägga mig i sängen och se på fresh
prince för att sen sova.
Nej, nej jag e inte alls trött.. heheh. Och cp internet är lika segt som det
varit dem två senaste dagarna. Sjukt irriterande ja. Kan knappt lägga upp
ngr bilder på bdb, och ja, som ni märkt knappt här heller -.- Tar ju typ ett
halvår att lägga upp en ynka bild.. ofta man orkar det.

Men ja.. började väl dagen som alla andra dagar.. MEN NEJ! Jag måste ju
fan berätta lite om mitt och Roses lilla bus igår! Vi smög genom skogen,
typ spionerade på Kenneth och John som arbetade. Så gick dem in och
jag bara "Nu smyger vi.." och det första jag gör är att kliva rakt på en plåt!
HAHHAHAH.. well det var ju kolsvart nästan så skyller på det ;) Men jao
så smidig är jag liksom ;D men ja, sen smög vi oss in i hundgården
bakvägen.Blev typ attackerade av valparna som var lösa i stora gården
och jaa, det var svårt att inte låta men fan det var roligt! ;D btw så var
det stjärnklart ute också :)
Men iaf.. så när vi skulle sela hundarna idag så ropa han på Cayenne,
som då var en av hundarna vi bytte halsband på. Så kom hon fram till
honom, lydig jao. Så först så bara, bra :) Sen direkt efter så bara, nej du
är inte Cayenne :O Sen vände han sig mot Alou som då hade Cayennes
halsband och ropade "Cayenne".. HAHAHA, alltså vi typ dog ;D Och
stackars lilla Cayenne och Alou fattade ingenting. Men så då sa vi att vi
hade bytt halsband på dem. ROLIGT JAO!
Iaf, så hade vi ju bytt halsband på Frank och Marlon oxå, men det
berättade vi. Lite snäll måste man ju vara. Bytte tillbaka halsbanden på
dem och sen spände vi fast vovvarna för att sen åka ut på morgonturen.
Kom tillbaka från mysiga, men smått kyliga morgonturen, selade av och
hjälpte till med mat+vatten till vovvarna.
Sen lunch.

Och då hade vi glömt Fjodor i hundgården, så jag gick ut för att hämta
han. Hittade tre valpar i hans hundgård, slängde ut dem och sa sen till
Fjodor att komma. Han satt och typ gömde sig i hundkojan. Men så ville
han inte komma. Så gick jag närmare och bara "om nu Fjodor.." och då
fan morra han åt mig :O Jag bara "nej, lägg av!" så tystna han lite.. men
så sa jag åt han igen att komma.. men fan då morra han igen. Och det
var verkligen sånt där "rör mig inte.." morr.. så knappast att jag skulle
sticka in handen där och dra ut han..
Gick och hämtade lite godis och försökte locka ut han. Trodde det skulle
funka då han först stack ut huvudet.. men sen stannade han. Så då
tog jag tag i halsbandet på han och försökte dra ut han. Vilket inte gick
så bra. Han höll på att tappa halsbandet. Ja och sen efter det så satt
han bara där inne och morra åt mig. Så då fan sket jag i han.
Men tydligen har Kenneth problem med han också. Fjodor är Cattes
hund och det är bara hon som kan hantera han. Fast han har fan aldrig
morrat mot mig förut. Skumt.

Men ja.. så efter lunchen så gick vi ut i hundgården. Krattade i några av
hundgårdarna då Kenneth fyllde på med nytt grus. Tungt arbete men
lite roligt också :) Sen stack vi och hämtade hö, Rose typ däckade och
vi lekte lite på höloftet :D eller vad det nu heter :P sen fyllde vi på
vovvarnas hundkojjor. Fast vi blev inte klara utan gick till Catte som
bakade idag igen. Fikade lite och hjälpte dem lite innan vi stack för att
fylla på ngr säckar med hö som vi ska använda imorrn till dem kojjorna
som vi inte hann med idag.
Gick tillbaka dit upp, jag fick åka och lämna fyrhjulingen till Kenneth, så
cyklade jag tillbaka till Catte och dem i bakstugan. Fast så hade hon
ringt mig utan att jag hade märkt det. Så då cyklade jag tillbaka hem till
dem för att hämta ett rivjärn.
Så åt vi hemmagjord pizza sen. Riktigt gott! Och skönt att slippa göra
middag sen när vi kom "hem" :P

Jao visst ja, och letat hund har vi gjort lite idag oxå :P Zarroc rymde
nämligen två gånger idag. Bus på han :P

Orkar inte ens försöka lägga upp ngr bilder tyvärr.


Kommentarer
Postat av: Anonym

hihi, gud va busiga ni är. =P

2008-10-22 @ 20:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0