Dag 13, Tisdag

Började dagen med morgonrundan som vanligt. Jag och Alex fick göra alla djuren tillsammans medan Krister,
Roger, Stefan och Mårten krattade och eldade i björnhägnet. Det tog typ två timmar för oss att fixa med maten
i foderköket innan vi åkte iväg på rundan :O Bara för att "vi" glömt lägga fram kött till rovdjuren så köttet var fryst
och tog typ ett halvår att dela -.-
Alex dampade halvt för han längtade hem :O klagade lite och påminde lite om mig själv.. 0.o xD hehe..
Jag gav järvarna mat i avelshägnet (Bianca och Dito), en av dem tog köttet ur min hand :D och jag tog ngr bilder
på den också :) (Kommer senare ikväll förhoppningsvis)
Vi blev iaf inte klara med alla djur innan lunch utan lämnade kvar några fåglar. Diskade och skrev i pärmen innan
vi tog lunch. Efter lunch gjorde vi klart dem fåglar vi inte hunnit med på morgonen, sen diskade vi och skrev i
pärmen igen. Efter det la vi fram kött till rovdjuren imorrn och även fågelmat till imorrn, fixade mat till rådjuren,
myskoxarna och björnarna och sen var det redan dags för slutrundan :O XP
Efter slutrundan så drog jag och Alex till lodjuren där Krister och Roger höll på att kratta, vi "hjälpte" dem lite och
sen körde jag, Alex och Roger till björnarna. Fixade mat och väntade sen på att Sessan skulle gå in i bakhägnet..
Men icke.. Vi lämnade det öppet och slutade för dagen. Eller först körde vi in fyrhjulingarna och diskade björn-
hinken och backen :P Sen slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0