Dag 1

Jag kommer skriva ganska långt om praktiken då jag kommer använda det som hjälp till min praktik-
redovisning... Bara så ni vet :P XP


Första dagen på prkatiken är nu slut. Även om det känns som typ 1 vecka :O
Vi fick dra lott om vem som skulle följa med Roger och vem som skulle följa med Krister. (dem e typ våra
handledare) Alex fick följa med Krister och jag följde med Roger. Vi bar undan en död kalv... det var inte
direkt trevligt.. 0.0 men, men... fick blod på min sko oxå :O jao jag säger bara: "måste skaffa andra skor..."
sen gjorde vi iordning mat till björnen Sessan och gav dessutom "små" tuggben till vargarna som befann
sig nere vid rovdjurscentret.
Sen kom vi upp till björnarna, där gav vi mat till Sessan och sen gick vi in och titta på dem små, supersöta
björnbebisarna :D dem var så sööööta! :)
Åkte ner till personalrummet, hade lite möte  med dem andraoch sen efter det gav vi (jag och Roger) oss ut
och gjorde rent vattnet och kollade elen till alla rovdjur. Dem fastade idag så ingen mat till rovdjuren :P Vi
fixade också mat till älgarna och renarna, både tam- och skogsrenarna. 
Sen hjälpte vi till att montera "köttkärror" och även diska ur hinkarna vi använt. Fyllde i "rapporterna/Journalen"
och gick sen på lunch :) vi gick tillbaka till stugan och åt :P smsade lite med Kamilla och sen bar det iväg
tillbaka till parken ;)
Sen så la vi (Jag, Alex och Roger) fram en massa djupfrysta djur, för att sedan åka och hämta foder, åkte
sen och "hämtade" Krister. Vi fick vara med och söva en ren (Jenny), och hålla koll på hennes andning medan
Krister och Roger verkade klövarna. Bar ut fodret dit det skulle och sen så gjorde vi (Alex, Jag o Roger) kvälls-
rundan, där man körde fyrhjulingen runt hela "spåret" och kollade papperskorgar, askkoppar, toaletter m.m.
och gav klövdjuren (älgar, tam- och skogsren, myskoxe, rådjur) kvällsmat och dessutom fick Sessan (björnen)
kvällsmat :) Sen fick vi sluta. :P hela 5 minuter tidigare XP

Så jag har försökt komma ihåg alla djurens namn... = omöjligt.. Jag kommer ihåg Sessan (björnen), Olivia 
(en järv), Celeste, Jenny (renar), Daisy (älg) och sen kommer jag bara ihåg en massa namn men inte vilka
individer det är :O xD

Men, men... skitsamma.. nu e jag klar iaf... :P 

image180

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0