Full Rulle Hela Helgen :D

Ja, ska då berätta lite om min fina helg :) Eller ja, fredag till måndag :)

Fredag:
Ja, var ju i skolan som en helt vanlig fredag. Kommer inte ens ihåg vafan vi hade för ämnen men
det spelar ingen roll. Skoldagen var sådär, hade väl lite roligt här och där men annars var dagen
precis som alla andra.. Eller ja, nästan iaf XP
Kan ju nämna en sak iaf, vid lunchen så visste jag inte riktigt vilka jag skulle gå med, kände mig
lite halvt splittrad. Ville ju gå med alla underbara personer, men ena gruppen med underbara
personer gick direkt och den andra gruppen med underbara personer väntade på några :O
Iaf, gick med den "första" gruppen. Var ju hungrig så det fick bli så XP

Åkte hem till Alex efter skolan, vi såg på Ugly Betty, Idol, Fredag hela veckan och sen Ugly Betty igen.
Längtar till nästa Ugly Betty avsnitt :D så spännande jue ;)


Lördag:
Jag och Alex tog oss en promenad i Blackeberg. Han tog några kort på den fina höstnaturen :)
Vi fick skynda oss hem till han sen, han skulle på bio med sin familj så dem skulle åka hemifrån typ
kvart i ett. Fast först hade dem sagt vid ett så det var därför vi fick skynda oss XP

Men iaf, så då när han åkte till bion gick jag hem, duschade och packade väskan och sen bar det av
till Malin :) Hehe :O Ändå bort till Ösmo.. Jao, började med att sätta mig på tunnelbanan till T-centralen.
Därifrån var det pendeln som gällde, trodde jag skulle gå vilse i centralen och inte hitta alls, men det
visade sig vara sjukt lätt att hitta :D Haha, precis som Malin sa att det var, kanske borde lyssna på
henne nästa gång XP
Men, men, sen så åkte jag pendeln till Västerhaninge där jag fick byta. Eller ja, var ju slutstation så fick
ta ett anslutande tåg därifrån till Ömso. Fick åka ett gammalt jävla tåg som inte visade vilken nästa
station var utan föraren sa det istället. Jo, men man hörde precis vad han sa.. *host* hehe, man hörde
inte ett smack så jag satt och tittade ut genom fönstret i spaning på skyltarna så jag inte skulle missa
min station. Insåg att det var olika hela tiden på vilken sida man skulle gå av på så satt och vände mitt
huvud fram och tillbaka där för att inte missa skyltarna XP Hehe, såg nog ganska roligt ut. :P
Och från ösmo så var det buss som gällde.. Hehe XP Hade suttit på pendeln innan och tänkt att det
säkert skulle vara helt tomt på bussen.. Men det var det inte :O Typ alldeles fullt :P
Kom i alla fall fram till slut, Malin mötte mig vid busshållsplatsen och sen gick vi till hennes hus :D
Sjukt mysigt hus, dock lite kallt :P och ja, hon bor verkligen på landet :D XP

Vi gick till stallet och tog en promenad med hennes två hästar :) Eller ja, två promenader för vi gick med
en åt gången :P  Pratade på om lite allt möjligt :)
Åhh, och bara måste nämna hennes underbara hundar :D Zorro och Oliver :D Fyfan vad söta dem e!! :D
Åhh, och lilla Oliver var helt underbar :) Ja, Zorro också men Oliver var skön han XP Han skulle ha all
uppmärksamhet från mig, fick knappt hälsa på Zorro XP
Naw, men han var så söt :D Lekte som en galning med han sen på kvällen, jag var lite trött och hade
värsta energin och han var typ lite galen han med :D Sjukt söt ;)

Jag & Malin, Oliver i mitten och sen söta kissen :)
(hehe :P Fick inte så mycket bilder då jag var tvungen spara på min mobils batteri..)

Vi lagade mat, makaroner och fiskpinnar :O sjuk blanding jag vet, men det var gott :) Malin gjorde maten
medan jag pratade på som en idiot om allt möjligt :P hehe, förlåt om du inte hann säga något Malin XP
Men iaf.. vi gjorde etologi, hemprovet och satt på nedervåningen. Höll typ att dö flera gånger av den där
sjukt läskiga stolen. Hehe, fast senare på kvällen så insåg vi att den typ inte var så farlig ändå XP
Haha :D Skrattade åt lite roliga filmklipp som hon visade mig och höll typ på att dö av skratt då jag sa:
- "Jag är van vid dem här tangenterna" (har likadant tangentbord hemma) och sen skrev jag som en
jävla kratta. Seriöst, kunde typ inte stava ett enda ord rätt XP Haha :D fyfan vad kul det var :)
Iaf, vi blev i alla fall klara med våra hemprov och hade typ tio ungar på 13 år(?) springandes runt i hela
huset. Malins syster hade ju nyss fyllt år så de hade typ överraskningsparty eller något XP
Hade iaf sjukt roligt där på kvällen med dig Malin :) :D Så värt den långa resan!! :D
Sen på kvällen så såg vi på Scream, Malin sa vem mördaren var, hade ju sett den förut och jag kan ju säga
att slutet chockade oss lite XP Helt fel person där Malin XP Haha ;D


Söndag:
Ja, började dagen med att vakna vid nio, eller ja, klockan var åtta, fast hade ju inte riktigt fattat det där med
att ställa om klockan till vintertid XP Vi gjorde ordning frukost och satte oss vid tv:n, tänkte se film men fick
inte igång dvd:n så det fick bli doktor Phil istället XP Faktiskt ganska intressant men ajja..
Sen så gick vi till stallet, hade med oss allt och Malin fixade iordning, mockade och packade saker medan
jag såg på och typ pratade lite XP (hehe, bra jag e på att prata :P )
Men iaf så skulle Malin på tävling med Minette :) eller ja, med sin mamma och syster och Minette dåra XP
Ja och sen följde ju jag med och en av Nathalies (malins syster) kompisar :)
Så bilen var full och vi gav oss av mot Enskede gård med hästen bak i hästtransporten :)
Där köpte vi lite godis, såg på andra som tävlade och hejade på Nathalie då hon tävlade. Det var riktigt
mysigt där men det var sjukt kallt :O hehe, höll typ på att frysa ihjäl. Sen så skulle jag iaf typ gå vid fyra, hade
ju bestämt med Sofia att vi skulle mötas vid centralen halv fem..

Så jag hann inte se Malin hoppa, gick precis då hon började göra sig iordning. Men så kom jag fram till
centralen typ 5, 10 minuter för sent. (sofia hade meddelat mig om att hon skulle bli lite sen så jag hade inte
direkt så bråttom) men iaf, klockan blev kvart i, klockan blev fem, klockan blev kvart över fem.. och fortfarande
ingen Sofia.. :O
Hann bli ganska irriterad innan hon ringde.. Ja, jag kom fram till att jag hade kunnat sett Malin hoppa ändå..
Det var det som störde mig mest.. Att jag missat det fastän jag hade hunnit sett.. : /
Men iaf så dök hon till slut upp :) Äntligen tänkte jag :D
hehe, jo iaf så gick vi till åhlens, köpte nagellack till Rose :) ja, har nog inte nämnt det, men vi skulle alltså till
Rose på typ tjejmiddag :) Ja och sen skulle vi ju sova där oxå :)
Vi tog tunnelbanan och kom på typ vid Liljeholmen att vi skulle vara längst fram, så vi började tränga oss förbi
allt folk i vagnarna. På väg framåt XP Haha XP Så jävla kul! När vi väl kommit fram till den första vagnen och
tagit oss längst fram så kom vi (eller ja, egentligen Sofia) på att vi åkt för långt! haha XP Vi hoppade av och
var tvungna att åka tillbaka till Liljeholmen, fatta det komiska med det liksom XP (vi började ta oss framåt typ
vid liljeholmen när vi egentligen skulle ha gått av vid liljeholmen XP )

Men iaf, så kom vi iaf på rätt tunnelbana, mot fruängen :) Satt där och kom underfund med att vi skulle vara
tvungna att kuta till bussen sen :O Så vi gjorde oss beredda och då tunnelbane dörrarna öppnade sig så
kutade vi som idioter mot bussarna. Bara det att vi inte hittade så vi började med att ta helt fel väg :O haha XP
Typ sprang runt istället för genom (eller ja, svårt förklara), vi var iaf lost men fortsatte springa ändå. Fick syn
på folket som stått på samma tunnelbana som oss och satte av efter dem, och ja, där var bussen!! :D
Vi hann iaf med bussen och så bar det iväg hem till Rose. Klev av bussen och började lite halvt lost ta oss
mot det håll vi (eller Sofia) trodde var rätt :)
Ylade lite då vi såg månen och skrek till då en tjej/kille gick förbi oss XP Haha XD
I alla fall så hittade vi till slut fram till Roses hus, skrek till utanför då vi såg dem i fönstret :) Gick in och hälsade
på hennes kompisar Agnes, Emma och Sara :) Riktigt trevliga var dem :) Hehe, iaf så kom vi bara typ en timme
försent XP (alltså jag och Sofia dåra) XP

Vi åt iaf där och pratade om allt möjligt. Drack cola och åt godis och dem andra hade ansiktsmasker medan
jag och Sofia chattade med Nille över msn. Hehe, ja, riktigt intressant.. Hela konversationen handlade typ om
att han ville hon skulle komma dit och att hon ville att han skulle komma och möta henne för hon hittade inte:P
Ja, men det var kul iaf :) Hände massa saker och Rose skrämde upp alla med sina små historier om en
massa vålnader eller spöken som bodde i huset. Ganska läskigt faktiskt XP
Iaf så gick vi och la oss typ vid två, jag, Sofia och Sara sov i bäddsoffan i Roses rum och Rose som i sin säng :)
Agnes och Emma åkte hem typ runt tolv.. (?)
Vi ringde till typ Jonte (den dåliga för att förklara XP inte Roses dåra utan en annan.. typ) och sen också till
Nille. Ja, och sen ringde Rose till Jonathan också.. Hehe, dem låg och sov allihopa.. Det var ganska roligt XP
(undrar hur många som hängde med där men ajja XP )

Måndag:
Vi åt frukost och tog det lugnt, sen städade vi och sen så drog vi därifrån. Rose skulle till Jonathan, Sara skulle
hem, Sofia skulle typ ta körlektioner och jag skulle hem. Fast jag och Sofia hoppade av bussen innan dem.
Tog en tur förbi Nille för att hämta Sofias klockan som hon glömt där förut..
Sen så åkte vi buss till fruängen, fick vänta typ tio minuter på tunnelbanan och sen så bytta jag tunnelbana
vid slussen. Åkte till Alvik först, fick värsta bra sittplatsen men var ju slutstaion vid alvik så var tvungen att gå av
då. Fick vänta 7 minuter och sen så fanns det ju självklart inga platser.. Men, men :)
Gick bra och nu så sitter jag här hemma och ser fram emot en härlig lugn kväll.


Sjukt rolig helg jag haft iaf :D
Tack alla söta och underbara personer som gjort min helg till så rolig och bra! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0